La la la

Så. Det är temavecka på Kulturama. Och ett diffust tema + massor av esteter = flum. Och inte den bra sortens flum, "nu äter vi gula gurkor"-sortens hoggy flum, nej tråkigt flum. Bara... flum. Och ordet har härmed tappat all mening.
Igår var det... tråkigt. Och massvis med flum. Långt var det också, jag gick till fyra. Vilket är långt. Sen var det problem med tunnelbanan (stinkbomb, försening, trasiga dörrar, rusningstrafik, allt som bidrar till en dubbel resetid. Yey för SL!)

Men idag var det i alla fall trevligare. Istället för att låta oss lyssna på massor av föreläsningar, så skickade dom ut oss på studiebesök, typ hux flux "hitta något!". Och då är det så trevligt att inte behöva vara den mest initiativtagande personen i gruppen. Jag Ture och Jakob sprang nämnligen runt hela stan och pratade med folk från olika religioner om KULTUR och MAKT (Vilket förresten är temat. För gamla hederliga ämnen som "Andra Världskriget" eller "Indien" är alldeles för tydliga. Det är i alla fall bättre än TID och RYTM vilket tydligen var förra årets tema.)

Så idag har jag, som inte alls är speciellt religiös, varit i en moské, en kyrka, en synagoga och hos Hare Krishna. Och dessutom stannat för att titta på saker som "klock-spelet i Stadshuset".

För att lämna skolan, och gå in på det lite mer fiktiva: Dumbledore är fortfarande gay, något som mina kompisar var förvånansvärt negativa till. ("Hon gör det bara för att tjäna pengar" "Har hon inte skrivit det i böckerna betyder det ju inget" "Åh, jag trodde det var skådespelaren") Aja, whatever. Oh, och så var det House ikväll! Jag älskar House! Jag älskar det så mycket, att jag inte kommer ladda ner hela säsongen, för jag behöver kicken varje tisdag.

Så om ni ursäktar mig nu, så tänkte jag gå och göra mig iorning för ännu en dag av esteiskt uttryck. Och flum.

Kommentarer
Postat av: Lina

Alltså seriöst nu tycker jag faktiskt inte att du ska klaga på SL här. Dom gör faktiskt sitt bästa *haha*
Jag bara undrar är jag en av dina kompisar som är "fruktansvärt negativa" bara undrar, jag kommer ju liksom inte ihåg allt jag säger. Inte för att jag tror att jag sa något av det som är skrivet men man vet aldrig.

2007-10-24 @ 23:36:35
URL: http://vaesterbron.blogg.se
Postat av: Klara

Jo, um, det var typ du xD Fast mest Jossan, kanske :P Jag kommer inte ihåg, men whatever.

Och yey go SL XD

2007-10-27 @ 00:11:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0