Ibland gör man rätt. Ibland gör man fel.



Det har varit en lång dag. Tekniskt sett är det en ny dag nu, lördag, men det bryr jag mig inte om, och låtsas som om det är fredag. Jag har varit väldigt duktig idag. Jag har färdigställt och presenterat min form "En afrikansk trumma som blev en synthsampling som blev ett hundskall". En form som dessutom matchade min tröja. Så ni kan ju förstå hur snygg den var. Trots att de var tre papp-lådor jag tillverkat och limmat ihop.

Sedan har jag varit på Kreatima och köpt kladdkritor, så jag kan göra mitt "Oljepastellstilleben" hemma. Också mycket duktigt. Och jag har spenderat "quality-time" med Edith och Ellen på punktMedis. Men framför allt så har jag köpt Markusevangeliet. Mycket bättre än orginalet, om man frågar mig. Typ otroligt-underbart-kan-inte-sluta-lyssna-bra. Han är mycket vis, Markus Krunegård. Mycket vis. Vi borde alla lära av honom.

Sen råkade jag träffa Lina och Jossan på Medborgarplatsen, också. Plus ca femton andra Södra Latinare, inklusive Ebba. Så jag följde med dom och grillade. Marshmallows. Korv. Marinerade grönsaksspett. Det var trevligt, men jävligt kallt, så istället för att riskera en två-veckors-förkylning, så gick jag hem.

Och tittade på en film baserat på en John Grisham-bok. Trots att jag hatar John Grisham. (Han har skrivit boken "King of Torts", officiellt den tråkigaste bok jag någonsin läst. Facklitteratur inkluderat.) Den kunde varit värre.


Kommentarer
Postat av: Edith

Måste bara säga hur STOLT jag är över att jag hittade skivan till dig!

2008-05-21 @ 20:12:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0