"Städa, annars ringer vi 'Rent hus'!"



Lyssnar på: Markusevangeliet
Äter: Ostbågar
Läser: Artemis Fowl & the  Arctic Incident (Colfer)
---

Jag är duktig. Extremt duktig. Så duktig att jag tänker ägna en hel paragraf där jag berömmer mig själv för att ha gjort saker som är en naturlig del i andras vardag. Som att jag har städat mitt rum idag. Vilket är det ända duktiga jag har gjort, men det tog faktiskt hela dagen. Vilket kan bero på att jag inte städat ordentligt sen i julas. Och med ordentligt menar jag alls. Jag avskyr verkligen att städa.

Sen tänker jag fortsätta detta inlägg med ett utlägg om huruvida jag tänker klippa av mig håret till sommaren. Jag har alltid velat ha kort hår. Riktigt kort hår, alltså. Snagg, typ. Jag har alltid velat prova men jag har rädd att jag ska se ful ut. Men man ju vet inte förrens man provar... därav bilden, förresten. Det är jag som försöker komma fram till hur jag skulle se ut utan hår. Det gick inte så bra...

Vidare kommer jag vara nördig, och prata om the Sims. Mest eftersom ingen annan vill lyssna. Jag håller för åttiofjärde gång på med "the Legacy-challenge", som går ut på att få 10 generationer. Mina tidigare försök har som mest kommit till generation fem innan något förhindrat mig från att fortsätta. Men nu är jag på - hör och häpna - generation nio, i min familj som orginellt nog heter familjen Legacy. Nummer nio är ioförsig bara bebis, men det är nästan så jag kan se målsnöret.

Och så avslutar jag med att klaga på mig själv. För jag har en projekt, en ny layout till superklaro.se. Och jag måste rita mig själv åtta gånger. Åtta olika Klara. Det är kul att rita sig själv... men jag  blir lite trött på att jag är så EGO.

Men jag kan ju inte avsluta utan att nämna något om Evangeliet. Jag har fått lyssna igenom det mer nu, och det blir bara mer och mer underbart för varje lyssning. 'Samma nätter väntar alla' ger mig rysningar, och 'Idioter' är bara sådär mysigt trallvänlig.

Kommentarer
Postat av: Lina

Snagga dig inte!

2008-04-13 @ 12:13:57
URL: http://vaesterbron.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0