Captain Jack Harkness

Blogga om mornarna... det kanske kan bli en tradition? Alla lampor finns där redan: det är tillräckligt mycket tidspress för att jag ska komma på något, jag har alltid lite tid över eftersom jag är så paranoid när det gäller att komma i tid, och jag har ett dussin halvfärdiga blogginlägg som jag försökt skriva om kvällarna.

Så, idag ska jag sitta som en apa i bur och bli tittad på av alla ettor som ska "upptäcka Kulturama". Speciellt då alla små bildare som ska upptäcka att deras ämne är "tråkigare än de andras". Så är det kanske inte egentligen, men om man jämför med alla andra ämnen (utom kanske foto) så är det mycket lättre att uppskatta en föreställning i dans, teater, film eller musik, än att tycka att det är kul att gå på konstutställning. Men vi har i alla fall nya lokaler.

Och så är det såklart dagen F, skolfotodagen. Det är lustigt med skolfoton. Jag kan ju som sagt inte för allt i världen se bra ut på foto (undantag möjligtvis på femte försöket i Photobooth), så jag känner att jag inte bryr mig så hemskt mycket, men jag kommer ändå få titta på mitt eget ansikte både en och ett par gånger, eller varje gång någon går igenom de gamla skolkatalogerna, så alla små komplex man har sipprar plöstligt upp till ytan och skrattar åt en. Trevligt, trevligt.

Men för att avsluta detta inlägg lite gladare så har jag i alla fall äntligen kommit fram till de Doctor Who avsnitt som innehåller  Captain Jack Harkness! Vilket var andledningen till att jag började titta på Doctor Who från början. Föga anade Ellen att när hon introducerade oss för Torchwood, så skulle hon vara delaktig i att skapa ett monster... nej, något ännu värre. En fangirl. Muahaha, osv. osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0