Pakten. Den vet var du finns.

Har jag berättat att jag ingått en pakt? Med ingen annan än Mimmi faktiskt. Vi kallar den godispakten. Och den innebär mer eller mindre att ingen av oss får äta godis under veckodagarna. Med undantag på fredagar för snacks, och lördagar för godis. That's it. Så nu sitter jag här och äter fil och frusna bär.
Men vad jag har märkt är, att det bästa (och värsta) är idén om godis. Det där riktiga suget efter socker man kan få om man inte ätit tillräckligt. Sen, när man väl äter det, så är det inte lika gott. Vilket är lite synd för just mig, eftersom jag ser fram emot det hela veckan. Dock är det svårt att lära gamla hundar sitta (eller i det här fallet: låta bli att sitta) och jag småäter fortfarande alldeles för mycket. Det är bara att det att nu består det av frukt och bär. Nektariner och vattenmelon är mina nya favoriter.
Dom är frunsa blåbären som jag äter nu är inte alls speciellt goda, men hallonen går ner.

Och nu sitter jag här och väntar, på att Doctor Who säsong 2 ska blir klar. Komma på posten, menar jag såklart. Jag har beställt hela säsongen på amazon, eller något sådant. Jag vet inte hur jag ska klara mig en hel säsong utan min kära Captain Jack (själva anledning till mitt Doctor Who-tittande från första början), men David Thewlis verkar ju party, så det ska nog gå bra. Jag har världens sovmorron i morron (klockan ett, ha ha!) men jag kan inte njuta av att inte behöva gå och lägga mig tidigt, för jag är så jävla trött! Sådant är jobbigt. Jag kan inte ens sitta vid datorn ordenligt, för jag har kramp i armen eller något. Ont gör det i alla fall. Överavsträngning, typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0