Skolan igen


Lyssnar på: Ingenting (faktiskt. Inte låten.)
Tittar på: Doctor Who (Tenth doctor, first season, last episode)
Läser: Ingenting här heller. Måste låna en ny serie på PUNKTMedis
Hälsa: Fortfarande lite rosslig. Kommer älska Hellas.

Det är svårt, det här med att blogga. Att komma på ett nytt ämne att blogga om varje dag. Eller komma ihåg ett ämne att blogga om varje dag. Som igår, t. ex. så vet jag att jag hade ett jättebra ämne, jag kom på det i skolan. Men sen när jag kom hem var det bara borta. Bortsprunget. Bortfluget. Borta. Så nu skriver jag om att jag det istället. Är inte det lustigt? Kanske inte.
Vet ni vad, jag längtar faktiskt lite efter nästa vecka, när riktiga skolan sätter igång. Med vanliga ämnen (om än mycket estet-ämnen) och vanliga tider och vanliga personer (trots att vi har nästan ett dussin nya lärare). Dom här slacker-dagarna, förlåt, insparksvecka, är väl trevliga på sitt sätt, men de är inte för mig. Jag har lätt för skolan, men inte för sådant här socialt umgänge. Möta nya människor. Fungera i en större grupp. Nej, nej, nej, inte för mig. Det gör, att dessa inspaksdagar - trots att vi inte gör speciellt mycket - är jobbigare än en vanlig skolvecka. Och idag ska vi till Hellas, och det blir förmodligen tävlingar. Jag är inte speciellt bra på tävlingar, och eftersom vi ska vara i Hellas, så blir det säkert fysisk ansträngning också. Och jag är definitivt inte bra på fysisk ansträngning.
Det är som McDonalds, faktiskt. Det kanske inte är så kul, eller så nyttigt, men man vet vad man får. Och man behöver inte chansa, och slösa med pengar (eller social enegeri).  Så jag längtar till måndag. Med matte och svenska. För det vet jag i alla fall hur man gör.

Ps. Findus har börjat sova på lilla toaletten. Jättekul! Nu kan han skrämma skiten ur alla som kommer dit och sedan inte vågar gå in, som en drake i sin grotta. Fast det är ju inte direkt guld han vaktar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0