Wulfram: Återkomsten

Igår hände något ganska udda. Fast, det beror såklart vad som menas med udda. Jorden blev inte överfallen av Daleks. Jag blev inte en ny person, eller övertagen av en annan själ. Jag kastades heller inte in i ett avsnitt av Doctor Who. (David Tennant, inte Thewlis, är awesome. Vad fick jag Thewlis ifrån? Eller, det är ju uppenbart han är ju Lupin, men varför fick jag för mig att han var Doctor Who? Just det, jag är senil. Nevermind.)
Nej, för att komma tillbaka till var jag var, det var inte ett sånt udda tillfälle. Jag fick bara för mig, av en slump, att läsa mig gamla Nano. National Novel Writing Month-novell, alltså. Nästan exakt 50 000 ord, skrivna för nästan två år sedan. Min första nano, som jag både hatade och älskade. Eller snarare, började med att älska, men sedan gick över till att hata. Verkligen. Så jag har inte förmått mig att läsa den. Förrens nu. Och jag upptäckte, att den inte är så farlig. Inte början, i alla fall (vilket i och för sig var delen jag inte hatade från början, men detta är ändå framsteg. Någon sorts framsteg, det är jag säker på). Denna historia, som jag verkligen avskytt och skämts över, var ganska mysig, och till och med lite rolig. Jag kom inte ihåg så mycket, så det var nästan som att läsa det för första gången. Karaktärerna har lämnat mitt huvud för länge sedan, för att ge plats åt nya, och de tycktes inte längre platta och tråkiga. Texten var nästintill oläslig  med alla sina slarvfel, men det var ju Nano, så vad gör det?
Det jag har kommit fram till nu, i alla fall, är att jag måste läsa om Wulfram, min första nano. För jag har alltid velat ha en komplett historia, en lång en. Som inte suger. Och det kanske är så, att Wulfram inte suger så fullt mycket som jag först trodde, för två år sedan.

Nya FF ser lite konstigt ut. Som Safari. Men, jag vänjer mig väl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0