Gaia Online...

Jag hänger på Gaia. Så nördig är jag. Och nu tänkte jag berätta lite om det!




Många undrar vad man gör på Gaia. Mer eller mindre så är Gaia ett stort forum. Det är så stort, att man oftast bara hänger i en liten del. Kanske Harry Potter-delen, eller B/C-delen. Man pratar, man umgås, man träffar nya vänner. Putti-nutt-gulligt, eller hur?
Inte riktigt. Jag har faktiskt ljugit. Det viktigaste med Gaia, är ett tjäna GOLD. Vad gör man med GOLDet? Man köper saker. Mest till sin Avatar. Det är en status-grej. Ju mer coola och dyra saker man har på sin avatar, ju coolare är man.
Och när man ska sprara ihop till något som kostar väldigt mycket, så får man questa. Låt mig visa med mina vackra bilder med siffror på.

1. Detta är hur jag ser ut på Gaia. Min Avatar. Jag har jobbat ganska länge för den, och visst är den lik? Otroligt.

2. Detta är hur jag vill se ut på Gaia? Inte så olikt, eller hur? Faktiskt skiljer det bara några få pixlar.

3. Nämnligen dessa. Demonhornen. Mina demonhorn. Som jag vill ha, problemet är bara att de kostar ca. 5 000 000 G. För att sätta det i perpektiv så ger ett inlägg kanske 10 G. Och jag har (efter mycket sparande) krafsat ihop 380 000 G. Så det är en bit kvar. Men det är roligt. Det är lite som ett datorspel, har jag kommit på. Man har ett mål, och så får man hitta på olika sätt för att uppnå det. Jag ska personligen ha några auktion där jag ska pimpa ut mina artistika talanger. Och så ska jag sälja Morbida Enhörningar. Men mer om det senare. Detta är egentligen bara ett grund-inlägg, så att ni ska förstå alla mina andra inlägg och referenser.

Kommentarer
Postat av: Edith

Btw... jag tycker att du borde lägga upp någon/några bilder på dina Morbida Enhörningar! YAY! <3

2008-06-06 @ 23:24:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0