Pust



Så, jag har inte uppdaterat på ett tag. Vilket har sina förklaringar. Det är lite orättvist. När Lina inte uppdaterar, så är det bra, för hon uppdaterar för mycket. Men vi har ju som sagt omvända problem. Och olika anledningar till att vi inte uppdaterar...

Men vad är då min andledning. Jo, jag har börjar jobba. På Bajoum, ett dataspelsutvecklingsföretag (tänk Pettson) där sitter jag, från 8-17. Så jag har varit lite trött. Idag var min tredje dag, så jag börjar vänja mig. Men jösses vad jag var trött de första dagarna. Men vad gör jag då, på Bajoum? Webbdesign. Trots att jag inte kan så mycket webbdesign. Varken CSS eller PHP. Men det var i alla fall det jag skulle använda. Så det första dagarna satt jag helt vettskrämd och hade ingen aning om vad jag höll på med. Men nu har jag fått lite grepp om det, i alla fall. Fast idag satt jag en hel dag med samma problem. Det var jobbigt. Det är så tärande på nerverna när det aldrig funkar. Jag förstår inte hur de gör det. Matematikerna, och de där, som sitter i flera år med samma problem. Jag skulle bli galen. Men det blir väl dom också.

Så nu sitter jag här och är trött. Att jobba är jobbigt. Plöstligt förstår jag det. Jag har alltid trott att skolan var värre, med läxor och prov och allt, men det är fan lika jobbigt att jobba. Jag går hemifrån vid åtta och kommer hem vid sex. Vart tog min fritid vägen? Och inte kan man sitta uppe för man ska upp halv sju. Men betalt får man ju. Och då kan man stå ut. Trots att man plöstligt började prata om sig själv i tredje person.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0