Rensa äpplen

Så, jag har inte uppdaterat på ett tag igen. Men det är faktiskt inte mitt fel. Jag har varit upptagen. Är på landet, hos mormor. Och då har man liksom inte tid att blogga och sådant. Eller så är den enda datorn i ett annat  hus och så är man för lat. Man får välja. Här är det mycket dramatik  i alla fall. Deras katt, Stella, är höggravid. Vore kul om hon kunde klämma ut ungarna när jag var här. Har aldrig sett en kattfödsel förut. Eller någon annan födsel heller, för den sakens skull. Men ändå.

Åh, och jag är skadad. Har plockat äppelkart idag och igår. Inte pallat, nej, det är såhär att trädet är lite överambitiöst, och får alldeles för mycket äppeln. Mer än vad det klarar av. Så då krävs det att någon gallrar bland karten, så det har vi gjort. Men sedan när jag skulle till och plocka upp dem, så brände jag mig på något. Nåt kryp eller en nässla eller något. Vad det nu var så gör det förjävlans ont, det är alldeles rött med små blåsor. Jag ska nog ta och gå och hälla lite mer kallvatten på det nu. Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0