Udda drömmar

Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. - Tommy Cooper

Jag drömmer alltid så konstig. Faktiskt. Ett tag drömde jag extra konstigt, men det tror jag kan ha haft att göra med att jag på den tiden somnade till saker som Criminal Minds och Death Note (DN säger du? Har du hört vinjetten till DN? Just det.). Då var det död och kroppsdelar över allt. Men det var aldrig läskigt. Jag har aldrig haft verklighetstrogna drömmar, som dom har i filmerna. Min drömmar är mer som lite suddiga fantasier, som ofta spelar samma händelse om och om igen, eller her byts helt plöstligt. Och några tankar som fastnar. Vad jag måste göra, eller vad som kommer att hända. Det var länge sedan jag hade en riktig mardröm, men att drömma om att gå och omrking och plocka kroppsdelar efter en man som ligger i tu på gatan, samtiding som man är sen till en audition, är inte speciellt trevligt.

Och köpcentrum. Eller, stormarknader är det väl egentligen. Som Willys, fast större. Det drömmer jag om ofta. Jag vet inte varför, men det är ett vanligt tema i min drömmar. De är oftast helt utspejsade och svåra att komma ihåg, men jag pratar ofta med människor jag känner men inte normalt pratar med i de drömmarna. Som förra gången jag hade en sådan dröm, då drömde jag att Ebba ringde. Och det var så verklighetstroget att jag senare den dagen försökte komma ihåg vad hon pratat om, innan jag kom ihåg att det bara hade varit en dröm.

Men, till drömmen som jag faktiskt drömde inatt. Jag var en seriemördare, som var tvungen att mörda folk utan att min familj upptäckte mig (detta var in drömmen inte min faktiska familj, utan någon helt annan). Och detta kanske inte är så udda i sig, och kan lätt förklaras med att jag har tittade igenom två säsonger av Dexter på bara några dagar. Det udda är hur jag undkom att bli upptäckt. Genom att hålla ned shift. Shift-tangenten, alltså. Fråga mig inte hur det gick till. Som sagt är min drömmar ofta suddiga och ologiska. Det kanske är sån jag är. Hur som helst drömmer jag udda, och det kanske kommer upp i framtiden. Så ni vet.


På tal om något helt annat så har jag fått Corel Painter och det är helt jävla underbart! Jag måste bara lära mig använda det... men allt som var så svårt i PS är så enkelt i Painter! Woophie!

Kommentarer
Postat av: Edith

Jag saknar dig Klaro... erm... hej...

Ditt inlägg var lite läskigt, typ:

"Hey! Bara så att ni vet, ni som känner mig

kommer att sluta som mina mordoffer. MOHAHAHAH!"



(eller något i den stilen. AH!)

2008-06-16 @ 13:56:32
Postat av: Klara

Nejdå, inte aalls..





visslar oskyldigt

2008-06-16 @ 16:00:16
URL: http://fladdermask.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0