Djupt och svårt

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society. - Mark Twain

Det är lustigt att hur man inte uppskattar saker förrens man inte har dem längre. Eller nästan inte har dem. Det kanske är en klicheé, men det är sant. Viktiga saker som man tar för givet. Som att andas. Självklart har detta en koppling till mitt liv just nu. Jag är sjuk, som sagt, och just nu har jag väldigt tungt att andas. Det är väldigt svårt att beskriva, för, som sagt, så förstår man inte hur jobbigt det är förrens man upplever det själv. Det värsta är att man tänker på andningen hela tiden. Andas ut, andas in. Andas ut, andas in. Jag låter också, rosslar. Det är irriterande. Det blir aldrig tyst. Nej, jag tänkte fel. Det värsta är att jag inte kan göra någonting. Att gå upp för trappan är en ansträngning. Seriöst. Jag måste gå långsamt. Jag måste göra allting långsamt. Det är jobbigt. För när annars gör man allting långsamt? Jag erkänner, jag är ganska lat, och otränad, men jag är inte långsam. Jag går inte långsamt (jag går inte fort, men inte låångsamt...) Nu har jag sagt "långsamt" för många gånger.

Då kan jag istället berätta om mitt största problem just nu (förutom att jag inte kan rita! Jävla mediciner. Men det kan jag inte göra något åt. Detta är ett dilemma.). Jag har haft en idé till en historia i huvudet ett tag, och det bara kliar i fingrarna på mig, men jag vill spara det till nano... Så jag kan inte bestämma mig för vad jag ska göra, för jag vill att denna historien blir skriven, och antingen skriver jag den nu, med risken att jag tröttnar och inte kommer förbi 10k (har hänt) eller så väntar jag till november, med risken att jag då har tröttnat på iden. Problem, problem. Det är tufft att vara jag. Jag kör medelvägen, dvs. skriva 6 sidors-karaktärsprofiler på alla karaktärer och planera ut historien scen för scen.

Och om du undrade, citatet som jag pretentiöst placerade i toppen av inlägget hittade jag på Quotationspage, en jättemysig sida för en nörd som jag. Nu när jag är sjuk och inte vill visa bilder på mig själv, så använder jag random citat istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0