Klara och spionapan


Lyssnar på: All you need is love (shuffle is my anti-drug)
Läser: The Portent
Stressnivå: Medel-hög



Så, eftersom jag har hängt med Liora och Lina (vasterbron.blogg.se) som är JÄTTE DUKTIG och uppdaterar sin blogg hela tiden, så tänkte jag att jag väl like gärna kan skriva något. Idag har jag ju trots allt varit väldigt kulturell. Faktiskt.
Jag har ju varit på teater. "Animal Farm", baserad på boken med samma namn. Med Ellen. Jag, alltså. Gick med Ellen. Hon hade kakor.
 Jag måste läsa den boken. För er som inte vet det, så handlar det om djur som störtar bonden och själva börjar styra den farm dom bor på. Och det är lika skruvat som det låter.

WTF HELA INLÄGGET FÖRSVANN X__________X *skriva om*

Så, när jag kom hem och tänkte ta det lungt, vem ringer på dörren om inte Lina och Liora? Dom tänkte att vi skulle gör något så normalt som att hyra film, och det låter ju trevligt, eller hur? Nej.
Det är helt JÄVLA OMÖJLIGT för oss att välja en film. En gillar skräck, en rom-com, en thriller, en action osv. osv. Vi har vid tillfällen stått och valt i timmar.
Men inte denna gång. Vi har en ny taktik nu. Vi tar helt enkelt en film som ingen vill se!
Som "Bring it on 3: All or nothing". Eller "SPYMATE".

Idag var det Spymate. Jag är stum. Filmen har allt. Först och främst så handlar det om en apa som är hemlig agent, och delvis också hans loserpartner som tappat bort sin dotter. Men mest är det apan som pwnar folk. Och med folk så menar jag alla. Alla, alla, alla. Skurkar, bomber, albinos. Han pwnar till och med en gammal karate-mästare, som han pwnar genom att slå honom i skrevet upprepade gånger framför killens sjuttio elever. Snubben begick säkert sepukku efter filmen.
Men, vad är det mer som ingår i ALLT? Ja, vi har till exempel en albino som tycker att det är en bra ide att när man skuggar folk köra upp en blombukett i ansiktet. Ser inte alls mystiskt ut.
Och NINJAS. Massor av ninjas. Och vita ninjas som slåss mot svarta ninjas! Hur coolt är inte det? Därför tänker jag, utan mera babbel, utnämna "SPYMATE" till:

NUMMER TVÅ PÅ LISTAN ÖVER DE BÄSTA SÄMSTA FILMERNA.

Wow, eller hur? Pterodaktyl (Pterrifying!) är ju då den givna ettan, fullproppad med klicheer är så dåliga att de verkar som parodier, hemska (och blodiga) specialeffekter, och en amatörsub av guld.


Kommentarer
Postat av: Lina

SPYMATE RULES!!! haha:P

2008-05-18 @ 13:30:53
URL: http://vaesterbron.blogg.se
Postat av: Lina

Just det. Btw din blogg ser inte helt uppfuckad på PC

2008-05-18 @ 13:31:58
URL: http://vaesterbron.blogg.se
Postat av: Edith

Animalfarm... där ser man... *tänka*

2008-05-21 @ 20:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0