Idag har jag gått på promenad

Om det är något jag har blivit duktigare på det här året så är det att skjuta upp saker. Som nu. Jag ska skriva ett utkast till en uppsats i Psykologi, men jag vet inte vad det går ut på, eller vad jag vill skriva om, och jag vill verkligen inte. Så jag skjuter upp det. Måste rita fötter till femtio bilder. Måste rita andra temabilder. Måste hjälpa Mimmi med matten. Måste läsa texter till engelskan. Osv. Och så vidare.

Allt det där är ju bra, såklart. Jag behöver rita mer temabilder (men inte fler fötter, woho!). Jag behövde läsa de där texterna. Men ur prioriteringssynpunkt så borde jag skriva om sorg.

Det är till och med så att jag inte alltid heller gör andra saker jag borde göra. Istället gör jag saker jag vill göra. Som att spela The Sims (tredje generationen!). Eller rita fanart. Eller skriva. Eller spela Kingdom Hearts.

Så ni förstår mitt problem. Jag undrar vart min disciplin tog vägen. Jag saknar den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0