Psychonauts




Vad har jag gjort idag? Spelat Psychonauts. Var det kul? Ja.

Jag har kommit på att, när det kommer till TV-spel, så gillar jag när det är riktigt jävla utflippat. Ta mitt andra favoritspel, Katamari: du är sonen till The King Of All Cosmos (eller möjligtvis dennes kusin), och du har en jättestor boll, en katamari, som allt vad du rullar in i fastnar på, och du använder denna snöbollseffekt för att skapa gigantiska katamaris som din pappa sedan kastar upp i himlen som stjärnor eller planeter. Ja.

Psychonauts är ungefär lika utflippat, där spelar du som Raz, en unge med psykiska krafter som rymt från sin familj på cirkusen och hamnar på ett sommarkollo för likasinnade. Nivåerna i spelet går ut på att åka in i andra personers sinnen och fajtas med de rädslor som de har. Jag har inte kommit så långt, men det är allt som allt ganska så utflippat och väldigt roligt.

Det var väl min långfredag. Jag led inte speciellt mycket, så det var väl bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0