DID SOMEBODY ORDER A LARGE HAM?

Jag känner för att göra något kreativt, men orkar inte faktiskt göra något kreativt, vilket sätter mig i något av ett dilemma. I vanliga fall skulle jag bara ha gått in på TV-Tropes eller något liknande, men eftersom det är slutet av sportlovet och jag inte har gjort mycket annat, så är jag nu djävligt trött på allt vad Epileptic Trees och Large Hams heter.

Ett problem som jag (och kanske några andra?) ofta stöter på när jag, till skillnad från idag då, blir lite kreativ, är att jag alltid blir för kreativ för mitt eget bästa. Så fort jag får en ide till ett projekt som jag känner att "wow, det här kan bli bra" så plågas jag av tusentals ideér som inte har med historien att göra, utan uppföljare som jag möjligtvis skulle kunna skriva om jag bara fick klart den första. Vilket jag i 99% av fallen aldrig får.

För att ge några exempel: Just nu har jag tre kreativa projekt som jag mer eller mindre arbetar med (mer betyder i det här fallet "tvingas att arbeta med", eller "arbetar med när jag har tid" och mindre "arbetar inte all med"); Serien Wulfram/Charlie*, Serien/Historien 'Twice Upon A Time', och historien med det fina arbetsnamnet Stacken (eller möjligtvis Stackaren, beroende på hur kvick jag känner mig). Wulfram/Charlie är visserligen en färdig historia, men jag håller på att göra om den till serieformat och har redan ideér till inte bara en "Tio år senare"-sequel utan också en prequel som skulle vara "Som Frankenstein, fast utan så mycket wangst och mer HoYay och konstig vetenskap" (Yep, jag citerar mig själv. Från mina tankar.) 'Twice Upon A Time' hade knappt sprungit i existens förrens den hade en sequel och en historia som jag verkligen vill skriva och ska kalla 'The Wonderful Amazing Legendary Adventures Of Princess Merilynn Tiandis Hazael Leiah Juvela Princesca Hushblossom Ravenstorm of Dohlynnruil, duchess of Kethryja, daughter of Parun", och till sist så är Stacken inte lika mycket en lite historia längre som en stor sak, förklädd till tre mindre.

Så mitt problem är att jag planerar för mycket. Tar mig vatten över huvudet. Och att jag länkar för mycket till TvTropes.


Bara för att jag behövde en bild och inte kunde komma på något annat relevant. Det här är Erik, en av huvudpersonerna i Stacken.


* Snedstrecket i det här fallet betyder att serier kommer heta Charlie ELLER Wulfram. Det är inte en pairing. INTE.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0