Igår gick jag Max 500 steg

Nämen ser man på, en ny layout? Jag är ganska nöjd med den, måste jag säga, även om det inte alls blev som jag först tänkt mig (det var rosa och gult, och det fanns flaggor... och konstiga tecken) Jag hade tänkt slösa bort dagen med att spela Psychonauts, men tvspelshelvetet vägrar starta igen. Som tur är så kommer ju Lina över för att titta på Oscarsgalan ikväll, så då kanske hon kan få liv i det.

Oscars, ja. Jag tittade igenom de nominerade och insåg att jag har sett precis två tre fyra filmer, The Dark Knight och WALL-E (och Kung Fu Panda (och Hellboy 2, som har en nomination för bästa smink)). Så jag får heja på dom.

Så, i riktig traditionsanda så såg jag Oscarsgalan med Lina, och även om hon lyckades sova sig förbi alla de stora priserna För er som inte vet; Oscarsgalan är lång, väldigt lång, försnacket börjar runt tolv, själva galan runt två, och allt är inte slut förren sex, halvsju, och självklart sparar de Bästa Manliga och Kvinnliga Huvudroll, och Bästa Film, dvs. mest intressanta priserna till sist. Dock var det ju inte riktigt så i år, men eftersom den är så lång tänkte jag gå igenom galans höjdpunkter.

• Hugh Jackman, eller "I! AM! WOLVERINE!"; som var allmänt mysig och australiensisk, och sjöng! Det är alltid trevligt. Eller, inte alltid, men när han gör det är det det.

• Bästa Tacktal går till han Japanen som vann för bästa animerade kortfilm, med en hedersnominering till Kate Winslet (som fann Bästa Kvinnliga Huvudroll) som hyperventilerade sig igenom hela sitt tal.

Heath Ledger. Att Heath Ledger skulle vinna för bästa Manliga Biroll var det enda pris som jag verkligen brydde mig och, så både jag och Lina satt kanten av våra stolar (om vi haft några). Det hjälpte inte att killen på Kanal 9 tillkännagav att priset skulle delas ut ungefär tre pris (och därmem 3 reklampauser + 3 studiobesök) innan det faktiskt hände. Tack, hörru.

Och som uppföljning på första delen av mitt inlägg (som jag skrev igår, innan Oscarsgalan) så började tvspelet fungera så fort Lina steg in genom dörren. Jag skämtar inte. Men jag behöver såklart en bild för att avsluta det här inlägg, så för att hålla med film-temat, så har det ju dykt upp en bild på Johnny Depp som Hattmakaren, är om man är tjena på lingot, The Mad Hatter.



Och... ja. Jag älskar både Tim Burton och Johnny Depp, och allt jag kan säga att det är väldigt Tim Burton och Johnny Depp. (Och Helena Bonham Carter. Är det bara jag som tycker det är näst intill komiskt att Burton kommer undan med att ha exakt samma skådespelare i film efter film? De drar ju in pengar, så det kanske inte så konstigt, men det är inte alla som skulle fixa det, och jag tycker i alla fall att det är lite coolt att han gör det bara för att han kan.) Just nu ser det ut som om The Mad Hatter kommer hamna någonstans mellan Jack Sparrow och Willy Wonka. Jag Lina diskuterade Johnny Depp och Oscars lite igår, eller snarare hur han inte fått någon. Jag skulle vilja tro att det är för att han väljer udda roller som han tycker är roliga och spela, men som inte ger så mycket nomineringar, men så kollade jag på Wikipedia och det visade sig att han visst fått Oscarsnominering, för rollen som Jack Sparrow. Så där ser man.

Kommentarer
Postat av: eddo-peddo

Johnny Depp har också fått Oscarsnominering för Sweeny Todd och Finding Neverland. Ladidaaa! ^__^

2009-02-23 @ 15:34:40
Postat av: Lina

Gud vad tidigt du vaknade om du skrev ett inlägg vid tre. Jag vaknade typ nyss, ungefär 17.45...

BTW jag missade inte alla stora priserna, bara bästa kvinnliga huvudroll, halva bästa regi och bästa film. Så det så!

2009-02-23 @ 18:17:03
URL: http://vaesterbron.blogg.se/
Postat av: Klara

Jag blev väckt, av min mor. Humpf. Ur min synvikel sov du fr. o. m. när dom hyllade alla som dött. Men men.



Och du, med det ytterst traumatiska namnet, så vet jag det NU, när jag kollat på Wikipedia. Men han har inte vunnit, vilket bevisar att det är allt som räknas, egentligen.

2009-02-24 @ 00:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0