Jag tycker att Heath Ledger borde få en Oscar för Jokern

Så jag kan inte sova. Vilket är ett friskhetstecken, antar jag. Jag hade tänkt att somna till Anastasia, men de planerna gick om intet när jag inte somnade. Men lite äldre tecknade filmer är fina. Man måste inte åka till Japan för att hitta bra animation (även om "Howl's Moving Castle" är så vacker att jag förvanldas till en hjärnlös lite fangirl). Nu är Anastasia kanske inte det bästa exemplet på en jättebra film; den är vacker och så, men historien är så inkorrekt och sångerna är inte speciellt minnesvärda. Dessutom såg Anya mycket bättre ut innan hon på magiskt vis fick långt prinsesshår.

Men jag har bestämt mig för att se/se om gamla animerad filmer, bara av den anledningen att jag tycker om animerade filmer. Så för några dagar sedan var det Lejonkungen 2 (som jag inte sett tidigare, och även om den inte var lika bra som ettan, så gillar jag iden med Shakespeare fast med lejon), och härnäst tror jag att det blir Den Lilla Sjöjungfrun, och efter det Ringaren i Notre Dame. Och Fantasia. Jag har aldrig sett Fantasia, men jag har hört att det är vacker animation och klassisk musik tillsammans på en nördig LSD-tripp. Så det kan man ju inte missa.

Sen vill jag ha den här boken. Nej, jag vill ha ljudboken. Bara för att jag är en sådan nörd, och för att det är Neil Patrick Harris (och jag älskar Neil Patrick Harris) som läser. Legendary*.




* Jag hyser ett stark hat mot alla som fortfarande använder frasen "Legen-wait for it- dary!" på internet och tror de är unik och smarta. Ett, DET ÄR INTE KUL LÄNGRE. Två, DET FUNKAR INTE I SKRIFT. Så SLUTA.

Kommentarer
Postat av: Lina

Om du ska hålla på och se om gamla hederliga Disneyfilmer så kan jag gärna se Fantasia med dig, jag har för mig att jag ska se den innan jag dör... Sen så kan jag se lite andra Disneyfilmer med dig också, typ Aristocats (har aldrig sett den och har alltid undrat vad den handlar om), Robin Hood, Dumbo, Lady och Lufsen och Askungen.

Sen så känner jag att du reagerar väldigt starkt på andra NPH-nördar. Dessutom känner jag att om man skulle ta legendary skämtet så borde man ta "Legen wait-for-it-and-I-hope-your-not-lactoseintollerant-cause-the-second-half-of-that-word-is.. DARY" Fast jag håller med om att man inte ska skriva det. Det ser väldigt fel ut!

2009-02-22 @ 09:25:48
URL: http://vaesterbron.blogg.se/
Postat av: Klara

Det är inte bara NPH-fans som skriver det där, det är alla. HIMYM. Fans. Någonsin. Jag har sett det överallt på forum, fanfiction kommentarer, youtube-kommentarer... allt. Och är därför liite trött på det. Dessutom stavar hälften fel, också. Speciellt på youtube. Folk som kommenterar saker på youtube måste vara de lägst stående i internetrangen. Seriöst. Den längre versionen är inte lika överanvänd, så den irriterar jag mig inte fullt så mycket på.

Och ja, Disneyfilmer! Alla klassiker, och så de riktigt obskyra som man aldrig såg när man var liten. Typ "The Black Cauldron", som är ryktad att vara jättedålig, men ändå.

2009-02-22 @ 16:25:54
Postat av: Anonym

fan vad snygg design!

2009-02-22 @ 16:45:39
Postat av: eddo-peddo

jag gillar inte dig. du är dålig på design(dålig betyder EGENTLIGEN fööööör jävla, djävla om du så vill, bra!)

2009-02-22 @ 19:04:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0