Nu nu nu nu nu WATCHMEN


Så, jag har börjat läsa Watchmen. Jag har tänkt läsa den jättelänge, men det har aldrig blivit av, och nu när filmen har kommit så är allt utlånat, så jag får nöja mig med Serieteket referensexemplar. Men det är bra. Så djävla bra.

Men som sagt, jag har bara läsa när jag är på Serieteket, så jag har inte hunnit så långt (dock har jag redan hittat mina favoritkaraktärer, och en slashpairing. Dock har jag ju som sagt bara läst två kapitel, så det kan ju ändras, men just nu är det Rorschach och Nite Owl II)

Så i väntan på Watchmen så läser jag Batman. Så, jag har läst Year One och jag har försökt att läsa Dark Night (jag vet, den ska vara otroligt och mästerlik, men kom bara inte in i den); nu läser jag Jeph Loeb och Tim Sales Batman, som tydligen är baserad på Year One. Och den är fucking awesome. Jag hade oturen att råka läsa tredje boken i deras trilogi först, men det gör inget, för nu vet jag precis vad jag har att se fram emot i 'The Long Halloween'.

Jag har upptäckt nu slash inom Batman också, nämligen i form av Bruce/Harvey, eller Batman/Two-Face. Dom är så mycket mer intressanta än Jokern, för de har en historia tillsammans, och det är så tragiskt! Det hjälper att Batman spenderar hela 'Dark Victory' med att ha ångest över Harvey/Two-Face. Batman/Jokern verkar vara det som är största i fråga om fandom, och med Heath Ledger och Christian Bale så kan jag mycket väl förstå varför, men från en seriesynpunkt så gillar jag Batman/Two-Face bättre.

Det var nog så nördig som jag tänkte vara idag, det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0